12. Utilizarea indicatorilor

 

Indicatorii Cheie de Performanta sunt masurile prin care are loc monitorizarea performantei activitatilor cheie, absolut esentiale pentru succesul si dezvoltarea organizatiei. Utilizarea lor constituie baza analizei performantei actuale a organizatiei, a cerintelor  viitoare si a strategiilor de imbunatatire necesare pentru succes.

 

Atribute de valoare

Scopul final al Managementului Performantei este acela de a transforma imbunatatirile in performanta, existand doua mari cai de utilizare a Indicatorilor Cheie de Performanta in acest sens.

Prima este folosirea Indicatorilor Cheie de Performanta pentru a observa potentiale probleme si oportunitati. Ce trebuie tinut minte, in cazul in care se opteaza pentru aceasta varianta, este faptul ca Indicatorul Cheie de Performanta spune ce se intampla in ariile care determina performanta afacerii. Daca tendintele se misca in directii gresite, atunci exista probleme ce trebuie neaparat rezolvate. Similar, daca tendintele se misca consistent in favoarea afacerii, atunci acest lucru va oferi libertate in plus pentru cresterea performantei.

A doua cale de utilizarea a Indicatorilor Cheie de Performanta este cea de a seta tinte pentru departamente si angajati, astfel incat obiectivele sa fie duse la bun sfarsit.

 

Principii de aplicat

In timpul folosirii si aplicarii Indicatorilor Cheie de Performanta anumite principii trebuie luate in considerare:

  • Indicatorii Cheie de Performanta nu trebuie considerati drept o ultima solutie, ei trebuie sa fie un ajutor pentru management. Indicatorii sunt un inceput pentru o dezbatere bine informata, ce trebuie sa duca la un plan pentru implementarea de imbunatatiri.
  • Indicatorii trebuie sa fie vazuti in cadrul propriului context si sa aiba un rol mai semnificativ in comparatia cu valorile lor istorice, decat in comparatia cu alte organizatii.
  • Un set de indicatori de performanta trebuie sa fie echilibrat. De exemplu, indicatorii de eficacitate trebuie sa fie utilizati cu indicatori de eficienta, iar  indicatorii de costuri cu cei de calitate si perceptii ale consumatorilor.
  • Dupa ce sunt propusi si pusi in aplicare, Indicatorii Cheie de Performanta trebuie revizuiti si actualizati. Revizuirea determina utilitatea manageriala a fiecarui indicator si asigura furnizarea unor date valide pentru folosirea continua.
  • Descrierea obiectivelor performantei care este ilustrata in termeni masurabili prin Indicatorii Cheie de Performanta trebuie sa fie desfasurata la un nivel organizational care are autoritatea si cunostintele de a lua masurile necesare.

 

Importanta aplicarii de catre organizatii a Indicatorilor Cheie de Performata potriviti este vitala pentru dezvoltarea unei anumite experienta in folosirea lor, acesta fiind, de altfel, primul pas in obtinerea adevaratei expertize.

 

Articole asemenatoare

Ai nevoie de ajutor?

Contacteaza un analist!

analyst-image Cristina Tărâţă
Head of Research, The KPI Institute

Va pot ajuta sa gasiti solutii legate de startegie si performanta.

Contact