Indicatorii de performanta pot fi:
Managementul unei situatii particulare impune, de cele mai multe ori, o combinatie a mai multor indicatori din cei de mai sus.
Indicatorii de performanta trebuie sa fie actionabili, in sensul in care, daca un indicator reflecta o situatie sau o schimbare care depaseste o toleranta impusa, interventia manageriala sau actiunile corective sa fie posibile in timp util.
Toti Indicatorii Cheie de Performanta (KPIs) sunt bazati pe masuratori, fie acestia calitativi sau cantitativi. KPIs pot fi precisi si masurabili la un grad inalt de acuratete matematica sau pot fi evaluati de un expert sau o opinie colectiva.
Indicatorii pot fi:
- Comparatii ale costurilor, eficientei castigurilor, planurilor si bugetelor
- Comparatii ale progresului, in raport cu planul stabilit
- Comparatii cu privire la industrii si puncte de referinta ale diferitelor sectoare
- Comparatii cu privire la rezultate ale organizatiei obtinute la un moment sau in cadrul unui eveniment sau proiect similar
- Performanta sistemelor
- Software de dezvoltare a performantei potrivit unui orar
- Software de intretinere a comenzilor neexecutate
- Costuri: costul individual per utilizator
Folosirea Indicatorilor Cheie de Performanta (KPIs) poate varia de la masurarea realizarilor unui department in raport cu o arie a afacerii sau a activitatii organizatiei in intregime. In relatie contextuala, putem avea:
Indicatorii de performanta trebuie sa respecte un context strategic, tactic si operational larg. In acest sens, categoriile principale de utilizare a Indicatorilor Cheie de Performanta sunt: investitii, domeniul financiar, resurse umane, servicii, achizitii publice si juridic, dezvoltare, formare profesionala si activitati suport, operatiuni, sisteme, managementul riscului, management si guvernare etc.