6. Principii in masurarea performantei

 

Pentru a asigura o buna dezvoltare, implementare si operare, sistemul de masurare a performantei trebuie sa respecte un set de principii:

 

1. Corelare organizationala: Acest sistem trebuie sa sustina misiunea organizatiei si obiectivele sale.

 

2. Responsabilitate asumata: E necesara alegerea unui conducator formal in masurarea performantei, pentru a indruma dezvoltarea si implementarea unui astfel de sistem in cadrul organizatiei.

 

3. Sustinere activa din partea conducerii: Dezvoltarea, implementarea si integrarea unui sistem de masurare a performantei necesita timp, efort, aptitudini/expertiza si, poate cel mai important, sustinerea activa a managementului de la nivel superior.

 

4. Intelegerea scopului: Masurarea performantei este proiectata sa sublinieze realizarile si sa dezvaluie limitarile strategice si operationale care impiedica progresul inspre realizarea misiunii organizatiei.

 

5. Corelare bugetara: Indicatorii de performanta trebuie organizati in jurul planificarii organizatiei si a ciclurilor bugetare, masurarea performantei oferind continuu informatii semnificative, in orice moment al exercitiului financiar.

 

6. Set de indicatori de performanta: Trebuie dezvoltat un set echilibrat de indicatori de performanta care va oferi un punct de vedere nu doar asupra performantei financiare, ci si asupra rezultatelor afacerii, asupra clientilor si angajatilor.

 

7. Definire de roluri: Trebuie stabilit un set clar de roluri si responsabilitati pentru planificarea, implementarea si mentinerea functionarii continue a sistemului de masurare a performantei.

 

8. Proces secvential: E necesara implementarea pe etape a sistemului de masurare a performantei, caz in care fiecare etapa trebuie finalizata si aprobata inainte de a trece la urmatoarea.

 

9. Cooperare: Trebuie sa existe o abordare impartasita si bazata pe cooperare in dezvoltarea si implementarea sistemului de masurare a performantei in cadrul organizatiei, care sa specifice un set comun de obiective, indicatori de performanta si un plan al proiectului convenit.

 

10. Adaptare: Procesele de masurare a performantei trebuie create si adaptate pentru colectarea, analiza, interpretarea si raportarea datelor referitoare la performanta, devenind o procedura uzuala in evaluarea performantei financiare, rezultatelor afacerii, concentrarii pe clienti sau pe angajati.

 

11. Mentalitate "Just do it!": Trebuie adoptata o mentalitate directa, orientata spre implementare, utilizand sursele curente de informatii, evitand dezvoltarea unor sisteme informationale costisitoare si indelungate in timp.

 

12. Claritatea scopului: Este esential de stiut cine va folosi informatia, de ce si in ce mod.

 

 13. Concentrare: Informatiile referitoare la performanta trebuie sa se orienteze in primul rand asupra prioritatilor organizatiei - obiectivele sale de baza si ariile in care este nevoie de imbunatatiri, fiind completate cu informatii referitoare la operatiile de zi cu zi.

 

14. Perspectiva de ansamblu: Setul de indicatori ar trebui sa ofere o imagine echilibrata a performantei organizatiei, reflectand aspectele principale, inclusiv rezultatele si perspectiva utilizatorilor. Acestia ar trebuie sa reflecte, de asemenea, echilibrul dintre costul de colectare a informatiei pentru indicator si valoarea informatiei furnizate.

 

15. Actualizare periodica: Indicatorii de performanta ar trebui actualizati mereu pentru a preintampina circumstantele in schimbare.

 

16. Coerenta: Indicatorii utilizati trebuie sa fie suficient de robusti si de inteligibili astfel incat, intr-un control independent, intern sau extern, acestia sa ofere informatii corecte si clare.

 

Articole asemenatoare

Ai nevoie de ajutor?

Contacteaza un analist!

analyst-image Cristina Tărâţă
Head of Research, The KPI Institute

Va pot ajuta sa gasiti solutii legate de startegie si performanta.

Contact