3. Niveluri in Managementul Performantei

 

Ingloband numeroase activitati complementare, Managementul Performantei cuprinde elemente strans legate de o multitudine de alte discipline, precum Managementul Strategic, Managementul Proiectelor, Managementul Resurselor Umane, Contabilitate si Psihologie. 

 

Managementul Performantei la nivel individual

Nivelul traditional la care este folosit managementul performantei in organizatii este cel individual, avand probabil cea mai lunga evolutie in istorie, intrucat reflecta nivelul de maturitate organizationala.

 

Managementul Performantei la nivel operational

Managementul Performantei la nivel operational este puternic influentat de si corelat cu managementul operational, intrucat centrul sau de interes il reprezinta realizarea obiectivelor de echipa sau departamentale. Desi se aliniaza strategiei organizationale, accentul care se pune in acest caz este unul functional. Scorecard-urile si Dashboard-urile sunt instrumente de baza in acest proces de management, fiind des utilizate la acest nivel. De exemplu, Dashboard-urile pentru Resurse Umane (HR - Human Resources) sunt folosite pentru a colecta si a analiza indicatorii managementului resurselor umane, care ghideaza deciziile departamentului de Resurse Umane. Instrumente similare in alte arii functionale sunt Scorecard-urile de marketing, Dashboard-uri ale portofoliilor de proiecte si Scorecard-urile activitatilor de aprovizionare. O mare varietate de instrumente ale managementului performantei la nivel operational sunt, de asemenea, utilizate de catre departamentul Financiar, caz in care managerii elaboreaza o mare varietate de rapoarte financiare, utilizate pentru a sustine procesul decizional.

 

Managementului Performantei la nivel strategic

La nivel strategic, Managementul Performantei se concentreaza asupra atingerii obiectivelor organizationale, fiind amintit in literatura de specialitate si sub denumirile de managementul performantei organizationale, al afacerii sau corporativ. Managementul strategic este un indrumator esential al managementului performantei la acest nivel, intrucat procesele cheie legate de sistemele de management al performantei sunt formularea strategiei si executarea acesteia. Instrumente precum Balanced Scorecard, Performance Prism, Tableau de Bord sau alt set de modele precum Premiul Baldrige sau Modelul de Excelenta EFQM sunt utilizate la acest nivel pentru a ghida realizarea obiectivelor organizationale, acesta fiind cel mai inalt si complet nivel de utilizare a principiilor managementului performantei in organizatii.

 

Articole asemenatoare

Ai nevoie de ajutor?

Contacteaza un analist!

analyst-image Cristina Tărâţă
Head of Research, The KPI Institute

Va pot ajuta sa gasiti solutii legate de startegie si performanta.

Contact