Intrebari frecvente (FAQs)


Sectiunea de intrebari frecvente contine cele mai des intalnite intrebari despre Managementul Performantei si Indicatorii Cheie de Performanta, precum si raspunsurile la acestea. Pentru intrebari suplimentare ale caror raspunsuri nu se regasesc in informatiile de mai jos, va sfatuim sa explorati si celalalte sectiuni cu resurse sau sa vizitati blogul aici.

Categorii intrebari frecvente

 
Indicatori Cheie de Performanta (5) Managementul Performantei (7)
 

Q1. Ce este un Indicator Cheie de Performanta?

[top]
Indicatorii Cheie de Performanta sau KPIs (Key Performance Indicators) permit masurarea performantei specifice unei organizatii si luarea celor mai bune masuri pentru atingerea rezultatelor dorite. In mod traditional, Indicatorii Cheie de Performanta sunt monitorizati si distribuiti in dashboard-uri sau scorecard-uri pentru ca toti membrii organizatiei sa beneficieze de intelegerea progresului facut in realizarea initiativelor dorite.
 

Q2. De ce se folosesc Indicatori Cheie de Performanta?

[top]
Monitorizarea tenditelor si progresului unei actiuni cu ajutorul Indicatorilor Cheie de Performanta permite evaluarea modului in care sunt sunt realizate activitatile in cadrul organizatiei. Mai mult, utilizarea Indicatorilor Cheie de Performanta declanseaza modificari de comportament. Acestia ofera posibilitatea prioritizarii si a controlului, iar daca sunt utilizati in mod corespunzator conduc la reale imbunatatiri.
 

Q3. Cum formulez un Indicator Cheie de Performanta?

[top]
Formularea de indicatori relevanti pentru masurarea performantei organizatiei ar trebui sa urmeze anumiti pasi. Urmatoarele intrebari pot servi drept ghid: • Ce anume? (brainstorming pentru identificarea de variabile care pot furniza metode de masurare a schimbarilor survenite in obiective sau fenomene) • Cat de mult? (pentru a defini dimensiunea schimbarii pe care vrem sa o atingem ) • Cine? (pentru a clarifica cine face parte din grupul tinta) • Unde? (informatii precise privind zona de interventie ) • Cand? (definirea intervalului de timp).
 

Q4. Ce Indicatori Cheie de Performanta ar trebui sa monitorizez?

[top]
Indicatorii Cheie de Performanta variaza de la o organizatie la alta. Acestia ar trebui sa reflecte strategia specifica si mediul in care organizatia opereaza. Urmatoarele doua intrebari ar trebui sa ofere indicii cu privire la ceea ce ar trebui masurat: 1. Care este obiectivul afacerii ce trebuie monitorizat? 2. Care sunt actiunile importante sau comportamentele pe care incerc sa la incurajez?
 

Q5. Care sunt cele mai bune practici in crearea unui dashboard cu Indicatori Cheie de Performanta?

[top]
1. Selectati un numar limitat de indicatori de performanta relevanti. 2. Documentati temeinic fiecare indicator. 3. Utilizati tehnici de vizualizare a datelor pentru a face dashboard-ul mai interesant. 4. Eficientizati procesul de colectare a datelor. 5. Actualizati si revizuiti datele frecvent. 6. Actionati atunci cand este necesar. 7. Invatati si impartasiti cunostinte noi. 8. Schimbati dashboard-ul atunci cand este necesar, pentru a reflecta modificarile din mediul de afaceri. 9. Mentineti-l pe o pagina. 10. Asigurati-va ca este relevant si ca plusul de valoare pe care il aduce face ca efortul sa merite.
 

Oferit de

In parteneriat cu

Carti de Managementul Performantei

Exemple de KPIs publicati

Pana azi: 2016
Azi: 0
In aceasta luna: 0
In aceasta saptamana: 0
 

Oferit de

In parteneriat cu

 

Carti de Managementul Performantei

Test IQ in Managementul Performantei


Afirmatia:

""Atingerea si mentinerea unui nivel mediu al serviciilor oferite studentilor de cel putin 4.5/5.0 in urma sondajului anual incepand cu 4-23-07." "

este un exemplu de


Misiune Declaratie de Viziune
Scop Obiectiv
Tinta Obiectiv SMART
Factor Cheie de Succes (CSF) / Atribut de valoare smartKPI / Indicator Cheie de Rezultat (KRI)
Masura de Performanta / Indicator de Performanta Indicator Cheie de Performanta (KPI)
Initiativa Milestone / Jalon / Borna