Exemplu de raport de cercetare in Managementul Performantei in sectorul IT

16 ianuarie 2012

Una dintre ariile functionale cheie in organizatii este departamentul de IT.  Stabilirea unui cadru simplu de management al performantei poate avea o importanta critica pentru multe organizatii in scopul de a optimiza beneficiile performantei in IT si de a obtine valoare din investitii.

Pentru a afla mai multe despre modul in care dezvoltarea organizatiei poate fi sustinuta prin intermediul managementului performantei in IT, puteti vizualiza detaliile extrase dintr-un raport de cercetare si prezentate mai jos accesand fisierul PDF disponibil (Dimensiune fisier: 1,59 MB).

Un cadru pentru managementul performantei in IT
Dezvoltarea organizationala prin intermediul managementului performantei in IT
Autori:
S. Haanappel,
Ernst & Young: dr. R. Drost, prof. dr. F. Harmsen
Utrecht University: prof. dr. S. Brinkkemper & dr. ir. J.M Versendaal
Data: Februarie 2011

Cercetarea prezinta un cadru dedicat managementului performantei in IT explorand raspunsurile la un set de 5 intrebari de cercetare:

  1. Care sunt beneficiile pe care le aduce afacerii managementul performantei in IT?
  2. Ce Indicatori Cheie de Performanta sunt utilizati, de ce si care sunt rezultatele?
  3. Cum sunt acesti KPIs utilizati pentru a conduce organizatia?
  4. Cum sunt costurile IT alocate afacerii?
  5. Cum ating companiile si optimizeaza beneficiile managementului performantei in IT? (Haanappel et al., 2011)

Cercetarea prezinta abordarile diferite pe care organizatiile le au in raport cu managementul performantei in IT si respectivele lor niveluri de maturitate atinse in relatie cu practicile de managementul performantei utilizate.

Rezultatele arata ca:

  • Organizatiile au diferite abordari cu referire la managementul performantei in IT si nivelurile de maturitate;
  • Majoritatea organizatiilor nu par sa foloseasca rezultatele de performanta atunci cand dezvolta planurile de management al performantei;
  • Organizatiile nu sunt suficient de mature pentru a optimiza beneficiile managementului performantei in IT, lucru care se datoreaza unui cadru de management al performantei insuficient de matur.

 

Referinte

Haanappel, S., Harmsen, F. Brinkkemper, S. & Versendaal, J., M. (2011), A framework for IT performance management. Enabling organizational growth with IT performance management, Dept. of Information and Computing Sciences, Utrecht University, The Netherlands, disponibil la: http://www.cs.uu.nl/research/techreps/repo/CS-2011/2011-006.pdf

10 KPIs pentru a masura Randamentul Investitiei (ROI) in Social Media

9 ianuarie 2012

Fapt: Afacerile sunt preocupate de masurarea succesului lor in Social Media. Intrebarea este: cum pot ele sa realizeze acest lucru? Cat de important este sa existe sute de mii de „like-uri” daca aceste „like-uri” esueaza in a castiga angajamentul consumatorilor dinolo de adeziunea lor initiala? Randamentul Investitiei (ROI) in Social Media ar trebui sa fie bazat pe „interactiune si angajament” ca prim scop, apoi pe cresterea vanzarilor, atasamentul fata de brand si multe alte aspecte. De asemenea, investitia in Social Media este important sa se masoare, sa se monitorizeze si sa se compare cu alte investitii pentru a exista certitudinea ca banii sunt cheltuiti intr-o maniera inteleapta.

KPIs pentru social media

Sursa imagine: http://somnulescu.com

Cum se calculeaza Randamentul Investitiei:

ROI = [(Venitul din investitii – Costul total al investitiilor)/ Costul total al investitiilor]*100

Alte doua formule pentru a calcula profitul sunt:

  • Profit brut = Venit brut – Costul bunurilor vandute (Articolul arata cum sa se calculeze COGS)
  • Profit brut = Venit brut – Marja de profit (% din venituri care este de fapt profit)

Exista mai multe aspecte care pot fi masurate in Social Media. ROI-ul in Social Media este calculat pe baza randamentului si a investitiei utilizand cativa KPIs. Mai jos am alcatuit o lista cu 10 KPIs:

  1. % Rata de conversie – Masoara rata de vizitatori care fac o anumita actiune dorita atunci cand viziteaza site-ul, cum ar fi achizitionarea unui produs.
  2. # Vizitatori per conversie – Masoara  numarul de vizitatori care realizeaza o actiune dorita atunci cand viziteaza site-ul, cum ar fi descarcarea unui fisier, realizarea unei achizitii, donarea unei sume de bani sau semnarea unei cauze.
  3. # Noi vizitatori la prima vizita – Masoara probabilitatea ca un nou vizitator sa devina un nou client la prima lor vizita pe site (din Social Media vs. alte canale).
  4. # Vizitatori cu experienta recenta pe site – Masoara cantitatea de timp care trece intre vizitele aceluiasi utilizator pe site.
  5. # Loialitatea vizitatorilor pe site – Masoara numarul de vizitatori ai site-ului care acceseaza constant si frecvent site-ul. Frecventa si constanta vizitelor poate fi estimata in functie de un numar de accesari per vizitator, intr-o anumita perioada de timp (zi, saptamana, luna, etc).
  6. # Atractivitatea site-ului – Masoara atractivitatea si calitatea continutului site-ului prin combinarea unui set de valori cum ar fi frecventa vizitelor si durata vizitelor.
  7. # Pagini vizualizate intr-o sesiune – Masoara numarul de pagini care sunt vizualizate, in medie, de catre vizitatorii site-ului pe parcursul unei sesiuni pe site.
  8. % Rata abonarilor – Masoara procentul de vizitatori ai site-ului care devin utilizatori inregistrati prin abonare, pentru a avea acces la continut suplimentar.
  9. % Venituri generate de clienti noi – Masoara veniturile generate de catre clientii noi din totalul veniturilor generate de catre clientii site-ului.
  10. % Venituri generate de clienti existenti – Masoara nivelul de venituri generate de catre clientii existenti  din totalul de venituri generate de catre clientii site-ului.

Randamentul Investitiei in Social Media implica o serie de Indicatori de Performanta care, impreuna cu alti KPIs, asista in luarea unor decizii mai bune in afaceri.

 

Referinte:

DashThis (2011), Top 5 most used KPIs for lead generation, disponibil la: http://www.facebook.com/note.php?note_id=149377595142853&comments (accesat la 9 August 2011)

Marketingmo (2011), How to calculate ROI, disponibil la: http://www.marketingmo.com/how-to-articles/marketing-metrics/how-to-calculate-roi/ (accesat la 9 August 2011)

IndicatoridePerformanta.ro lanseaza o oferta promotionala pentru produsele si serviciile premium

21 decembrie 2011

IndicatoridePerformanta.ro lanseaza o oferta promotionala pentru toti membrii comunitatii aducand noi beneficii: discount-uri de pana la 30% pentru produsele si serviciile premium.

Promotia este valabila in perioada 21 Decembrie 2011 – 5 Ianuarie 2012 si vizeaza urmatoarele produse si servicii:

Rapoarte Top 25 KPIs in 2010 Instrumente Managementul Performantei Cursuri deschise pe teme legate de managementul performantei*
Rapoarte Top 25 KPIs in 2010 Instrumente Managementul Performantei Cursuri deschise

* Oferta referitoare la cursurile deschise este valabila pentru primele 3 cursuri din anul 2012 a caror agenda este disponibila la linkurile de mai jos:

Va invitam sa va exprimati interesul completand formularul de comanda disponibil pe pagina fiecarui produs sau serviciu. Paginile de prezentare includ preturile si discount-urile aplicate.

De asemenea, pentru orice comanda care depaseste suma de 250 RON se ofera un abonament gratuit pe o perioada de 3 luni la publicatia business Ziarul Financiar.

Pentru mai multe informatii despre seria de evenimente Acumen Integrat care vor fi organizate pe parcursul anului viitor, va invitam sa consultati Agenda 2012.

Peste 1600 de exemple de Indicatori Cheie de Performanta (KPIs) pe www.IndicatoridePerformanta.ro

12 decembrie 2011

Vizitati IndicatoridePerformanta.ro
Membrii inregistrati in comunitatea www.IndicatoridePerformanta.ro pot acum sa selecteze Indicatori Cheie de Performanta (KPIs) din peste 1600 de exemple documentate si publicate in catalogul online. In ultimele saptamani, echipa de cercetare IndicatoridePerformanta.ro si-a concentrat eforturile asupra publicarii exemplelor de KPIs din ariile functionale Contabilitate si  Servicii corporative.

Ariile functionale cu cel mai mare numar de exemple de KPIs publicate sunt:

Industriile cu cel mai mare numar de exemple de KPIs publicate sunt:

Exemplu de indicator cheie de performanta documentat: $ Valoarea economica adaugata (EVA™) per angajat.

Indicatori de Performanta Premium

Cel mai inalt standard in documentarea KPIs este disponibil acum pe IndicatoridePerformanta.ro.  La baza sectiunii Indicatori de Performanta Premium se afla un set de peste 1000 de exemple de KPIs relevante pentru a fi folosite in diverse arii si industrii. Exemplele de KPIs au fost selectate de catre echipa de cercetare a eab group si Acumen Integrat. Acestea au fost documentate riguros la nivelul a peste 30 de campuri, de 3 ori mai multe decat in formatul standard al celorlalti KPIs.

Exemplu de indicator de performanta care a fost documentat pentru IndicatoridePerformanta.ro# Pacienti tratati per medic.

Experienta membrilor inregistrati pe www.IndicatoridePerformanta.ro:

  • Invatare: Pentru a cunoaste mai multe despre managementul performantei si Indicatori Cheie de Performanta, accesati sectiunea Resurse.
  • Explorare: Pentru a explora catalogul cu exemple KPIs vizualizand ariile functionale si industriile, accesati sectiunea Parcurge KPIs.
  • Personalizare: Pentru a realiza un catalog personalizat cu KPIs salvand exemplele favorite in scopul unei utilizari ulterioare, accesati sectiunea KPIs selectati.
  • Contributie: Pentru a propune un nou exemplu de KPI, accesati sectiunea Propune KPIs.
  • Colaborare: Pentru a colabora cu alti membri ai comunitatii online si pentru a dezbate exemplele de KPIs publicate, adaugati comentarii pe pagina fiecarui exemplu de KPI documentat, adresati intrebari sau contribuiti cu discutii pe grupul Managementul Performantei de pe Linkedin.

Prezenta romaneasca la Forumul Balanced Scorecard Arabia Saudita 2011

9 decembrie 2011

Cluj-Napoca, 9 Decembrie 2011 – Delegatia companiei de cercetare si consultanta in managementul performantei, Acumen Integrat, reprezentata de Adrian Brudan, Manager Solutii Performanta Organizationala, a participat la Forumul Balanced Scorecard Arabia Saudita 2011. Desfasurat in Riyadh, in perioada 3 – 7 Decembrie, acesta a fost al doilea eveniment dedicat conceptului Balanced Scorecard organizat in anul 2011 in Orientul Mijlociu, dupa evenimentul care a avut loc in Dubai in aceasta primavara.

Balanced Scorecard Saudi Arabia Forum 2011 - Dr. Robert Kaplan si Dr. David Norton Balanced Scorecard Arabia Saudita 2011 a cuprins o gama variata de sesiuni de prezentare reunind vorbitori si facilitatori reputati in strategie si managementul performantei, precum Dr. Robert Kaplan, Dr. David Norton, Alan Fell, Paul Kenny, Furqan Nasri si un numar semnificativ de companii private si autoritati din regiunea de Sud-Est a Asiei.

Principalul moment din cadrul evenimentului a fost dedicat unui Masterclass de doua zile facilitat de catre autorii si primii dezvoltatori ai Balanced Scorecard, Dr. David Norton si Dr. Robert Kaplan. Pe parcursul celor doua zile de Masterclass, initiatiorii conceptului modern de Balanced Scorecard, au abordat o serie de subiecte importante referitoare la executia strategiei, printre care:

  • Procesul de Executie a Strategiei;
  • Rolul Biroului de Management al Strategiei;
  • Importanta selectarii de KPIs semnificativi, selectarea si finantarea initiativelor strategice;
  • Managementul Riscului si integrarea cu Sistemul de Executie a Strategiei;
  • Monitorizarea, testarea si adaptarea strategiei;
  • Implementarea Balanced Scorecard: Conducerea spre schimbare si rolul CEO-ului;
  • Implementarea Balanced Scorecard: Rolul esential al Biroului de Management al Strategiei.

Balanced Scorecard Saudi Arabia 2011 - Masterclass - Dr. Kaplan si Dr. Norton

Agenda evenimentului a fost dedicata prin excelenta studiilor de caz in raport cu implementarea Balanced Scorecard, evenimentul propunandu-si sa analizeze mai mult decat elementele de baza referitoare la Balanced Scorecard cu scopul de a evidentia adevaratele motive pentru care organizatiile publice si private au succes sau esueaza in executia strategiei.

Participarea la acest eveniment confirma angajamentul companiei Acumen Integrat in sustinerea mediului economic din Romania prin integrarea de noi idei si metodologii consacrate la nivel international precum Balanced Scorecard.

Adrian Brudan este Manager Solutii Performanta Organizationala in cadrul Acumen Integrat si editor al portalului www.IndicatoridePerformanta.ro. Cu studii efectuate in Romania, Danemarca si un stagiu de pregatire in Australia, Adrian este unul din expertii la nivel international in privinta Modelelor de Maturitate folosite in Managementul Performantei.


Despre Acumen Integrat

Acumen Integrat este o companie romaneasca de cercetare si consultanta, cu sediul in Cluj-Napoca, specializata in oferirea de solutii in managementul performantei la nivel strategic, operational si individual. Serviciile oferite cuprind implementarea de sisteme de management al performantei, audit de performanta, optimizarea folosirii indicatorilor de performanta, instruire profesionala si management de proiect. Compania opereaza www.IndicatoridePerformanta.ro, cea mai mare comunitate de profesionisti din Romania specializata in masurarea si managementul performantei.

Evenimente Acumen Integrat

Agenda evenimentelor care vor fi organizate de Acumen Integrat in urmatorul an este disponibila la adresa www.indicatorideperformanta.ro/cursuri-training-conferinte/agenda2012 si curpinde:

  • Cursuri deschise pe teme legate de Managementul Performantei
  • Forumul Performanta, Strategie si Balanced Scorecard in Romania 2012
  • Conferinta Managementul Performantei in Romania 2012

Contact

Pentru mai multe informatii, va rugam sa ne contactati:
Gabriela Grosu, Coordonator Marketing si Comunicare
Tel.: +40 264 414 360, Email: Gabriela.Grosu@acumen.ro
Web: www.acumen.ro

Forumul Balanced Scorecard Arabia Saudita 2011 – Corespondenta din Riad – Ziua 4

8 decembrie 2011

Ultima zi a sesiunilor plenare ale Forumului Balanced Scorecard Arabia Saudita 2011 a continuat pe aceeasi linie ca in ziua precedenta, cu prezentari ale celor mai bune practice de implementare si utilizare a Balanced Scorecard.

Printrea subiectele tratate s-au numarat:

  • O calatorie in revizuirea strategica – Implementarea Procesului de Management al Strategiei Kaplan/ Norton;
  • Incorporarea Balanced Scorecard prin generarea unei adevarate culturi a performantei;
  • Ministerul Muncii din Regatul Arabiei Saudite – Trasarea unei Harti a Strategiei;
  • O privire bidimensioanla asupra dezvoltarii si executiei strategiei intr-o industrie dinamica, cu schimbari imprevizibile, si cum ajuta Balanced Scorecard;
  • De ce a decis Compania Liebherr Mining Equipment sa utilizeze Balanced Scorecard si care sunt aspectele pozitive ale acestuia?;
  • Colectarea, agregarea, inregistrarea si automatizarea datelor folositoare si relevante pentru procesul Balanced Scorecard;
  • Filozofia Holistica a Managementului Performantei – a abordare de succes demonstrata in dezvoltarea si implementarea strategiei in organizatiile guvernamentale.

Balanced Scorecard Saudi Arabia 2011 - Balanced Scorecard

Printre prezentatori s-au numarat reprezentanti ai Companiei Saudi Goody Products Marketing (Regatul Arabiei Saudite ), Zamil Industrial (Regatul Arabiei Saudite), Ministerul Muncii (Regatul Arabiei Saudite ), Compania Liebherr Mining Equipment (SUA), Compania Tabuk Agricultural Development (Regatul Arabiei Saudite) si Securities and Commodities Authority (Emiratele Arabe Unite) – Castigatoare a Premiului Emiratelor pentru Excelenta in Guvernare in Managementul Performantei, Programul de Excelenta in Guvernare  Sheikh Khalifa (Emiratele Arabe Unite, 2010).

Balanced Scorecard Saudi Arabia 2011 - Presenters

Unul dintre punctele principale ale ultimei zile a Forumului Balanced Scorecard Arabia Saudita a fost studiul de caz oferit de catre Dr. Mohamed Moustafa Mahmoud, consilier la Ministerul Muncii din Arabia Saudita, Vice Presedinte – Dezvoltare Organizationala, Savola Group si Director General a Institutului Madinah pentru Leadership si Antreprenoriat (MILE, Regatul Arabiei Saudite).

Subiectele abordate au detaliat procesul de implementare a Balanced Scorecardului si de cascadare pentru  Municipiul Jeddah. Sistemul de Balanced Scorecard utilizat de catre Municipiul Jeddah este unul dintre cele mai transparente si cuprinzatoare sisteme. Un catalog al tuturor indicatorilor cheie de performanta monitorizati de catre municipiu este, de asemenea, disponibil online.

Balanced Scorecard Saudi Arabia 2011 - Strategy

Ramaneti conectati la IndicatoridePerformanta.ro pentru informatii actualizate de la Forumul Balanced Scorecard Arabia Saudita 2011! Urmatorul eveniment , Forumul Balanced Scorecard Dubai 2012, va avea loc intre 21-26 Aprilie la Hotelul Dubai Marina, Emiratele Arabe Unite.

Forumul Balanced Scorecard Arabia Saudita 2011 – Corespondenta din Riad – Ziua 4 in imagini

8 decembrie 2011

Balanced Scorecard Saudi Arabia 2011 - Conference Room

Balanced Scorecard Saudi Arabia 2011 - Conference Room

Balanced Scorecard Saudi Arabia 2011

Balanced Scorecard Saudi Arabia 2011 - Accountability Review Report

Balanced Scorecard Saudi Arabia 2011 - Presentation Agenda

Balanced Scorecard Saudi Arabia 2011 - Identifying New Opportunities with BSC

Balanced Scorecard Saudi Arabia 2011 - Using Strategy Execution
Balanced Scorecard Saudi Arabia 2011 - Adrian Brudan

Balanced Scorecard Saudi Arabia 2011 - smartKPIs.com Reports

Forumul Balanced Scorecard Arabia Saudita 2011 – Corespondenta din Riad – Ziua 3

6 decembrie 2011

Zilele a treia si a patra a Formului Balanced Scorecard Arabia Saudita 2011 au fost dedicate prezentarilor studiilor de caz realizate de catre reprezentanti de top ai Regatului Arabiei Saudite, ai Consiliului  de Cooperare pentru Statele Arabe din Golf si ai organizatilor internationale.  Cele mai importante puncte regasite in agenda au fost:

  • 16 studii de caz despre Balanced Scorecard  prezentate de directori generali si practicieni in domeniul strategiei;
  • 56% de studii de caz din Regatul Arabiei Saudite;
  • 5 studii de caz castigatoare a premiului Hall of Fame;
  • 3 perspective CEO asupra metodei Balanced Scorecard;
  • 5 studii de caz din sectorul public.

Subiectele acoperite pe parcursul celei de-a treia zi au avut in vedere aspecte variate referitoare la implementarea si procesul de utilizare a metodei Balanced Scorecard:

  • Stabilirea propriului traseu spre o performanta exceptionala – Crearea unei Harti a Strategiei si stabilirea de obiective relevante si focalizate pe afacere;
  • Cascadarea Hartii Strategiei si a Balanced Scorecard in Unitatile de Afacere – obtinerea de aliniere completa si de sinergie maxima;
  • Balanced Scorecard – nucleul Biroului pentru Strategie;
  • Munca in echipa – un proces vital pentru o „calatorie” Balanced Scorecard de succes;
  • Biroul pentru Managementul Strategiei ca factor important pentru o afacere durabila de succes;
  • Balanced Scorecard si Hartile Strategiei – perspectiva unui strateg in tehnologie;
  • Integrarea metodei Balanced Scorecard cu Managementul Calitatii Totale pentru procese interne imbunatatite;
  • Scorecardul corporativ si performanta bazata pe sistemul de evaluare a angajatilor;

Balanced Scorecard Saudi Arabia 2011 - Performance Management Framework Abu Dhabi

Printre prezentatori s-au numarat reprezentanti  ai Minor Food Group (Thailanda) – Castigatoare a Premiului „Hall of Fame” 2011, Abu Dhabi Food Control Authority (Emiratele Arabe Unite) – Castigatoare a Premiului „Hall of Fame” 2011, YK Almoayyed & Sons (Bahrain) – Castigatoare a Premiului „Hall of Fame” 2011, Al Rajhi Bank (Regatul Arabiei Saudite), Siemens (Regatul Arabiei Saudite), Oracle (Germania), Politia Dubai (Emiratele Arabe Unite), Al Faisal Group (Regatul Arabiei Saudite).

Balanced Scorecard Saudi Arabia 2011 - Hall of Fame

Ziua s-a incheiat cu discutii lansate intr-un Panel de Experti – Practicieni ai Balanced Scorecard, facilitat de trei experti in implementarea si utilizarea Balanced Scorecard:

  • Dirk Kalff -  Manager Performanta Strategica, Al Faisaliah Group (Regatul Arabiei Saudite);
  • Furqan Nasri, Manager de Programe Strategice, Siemens  (Regatul Arabiei Saudite);
  • Mathias Mangels, Synmentics and Tantum Group – Europa (Germania).

Balanced Scorecard Saudi Arabia 2011 - Expert Panel

Ramaneti conectati la IndicatoridePerformanta.ro pentru informatii actualizate de la Forumul Balanced Scorecard Arabia Saudita 2011!

Forumul Balanced Scorecard Arabia Saudita 2011 – Corespondenta din Riad – Ziua 3 in imagini

6 decembrie 2011

Balanced Scorecard Saudi Arabia 2011  -Paul Kenny

Balanced Scorecard Saudi Arabia 2011 - Abu Dhabi Performance Management Framework

Balanced Scorecard Saudi Arabia Forum 2011 - Aurel Brudan - smartKPIs.com

Balanced Scorecard Saudi Arabia 2011 - Aurel Brudan - smartKPIs.com

Balanced Scorecard Saudi Arabia 2011 - Furqan Nasri

Balanced Scorecard Saudi Arabia 2011 - Translating Ambition to Results

Balanced Scorecard Saudi Arabia Forum 2011 - Abu Dhabi Performance Management Framework

Balanced Scorecard Saudi Arabia 2011 - Conference Room

Forumul Balanced Scorecard Arabia Saudita 2011 – Corespondenta din Riad – Ziua 2

5 decembrie 2011

Ziua a doua a Forumului Balanced Scorecard Arabia Saudita 2011 a continuat cu cea de-a doua parte a Masterclass-ului facilitat de catre Dr. Robert Kaplan si Dr. David Norton. In timp ce prima zi a acestui Masterclass a acoperit aspectele care raspund la intrebarile Ce si De ce in ceea ce priveste implementarea Balanced Scorecard, a doua zi s-a focusat asupra aspectelor care raspund la intrebarea Cum.

Balanced Scorecard Saudi Arabia 2011 - Hydro One Strategic Objective

Printre subiectele discutate s-au numarat:

  • Managementul Riscului si integrarea cu Sistemul de Executie a Strategiei, facilitat de catre Dr. Robert Kaplan;
  • Alinierea angajatilor la sesiunea strategiei, facilitat de catre Dr. David Norton;
  • Monitorizarea, testarea si adaptarea strategiei, facilitat de catre Dr. Robert Kaplan;
  • Implementarea Balanced Scorecard: Conducerea spre schimbare si rolul CEO-ului, Dr. Robert Kaplan;
  • Implementarea Balanced Scorecard: Rolul esential al Biroului de Management al Strategiei, condus de catre Dr. David Norton.

Balanced Scorecard Saudi Arabia Forum 2011 - Strategy Review Meeting - Robert Kaplan

Ziua s-a incheiat cu sesiunea de Intrebari si Raspunsuri (Kaplan-Norton Clinic), in timpul careia au fost dezbatute teme precum:

  • Cele mai bune moduri de a desfasura Intalnirea de Revizuire a Strategiei;
  • Cascadarea procesului Sistemului Balanced Scorecard pentru o companie cu un portofoliul diversificat de activitati si linii de business;
  • Importanta stabilirii unui Birou de Management al Strategiei si dimensiunea ideala a acestuia.

Balanced Scorecard Saudi Arabia Forum 2011 - Strategy Review Meeting

Ramaneti conectati la IndicatoridePerformanta.ro pentru informatii actualizate de la Forumul Balanced Scorecard Arabia Saudita 2011!